2020 | IRAILAK 12 – 18:00
ORQUESTA BARROCA PROPITIA-SYDERA
SASKIA SALEMBIER
PEDRO GANDÍA MARTÍN
De París a Versalles. Tragedias a la francesa
Jean-Baptiste Lully (1632-1687)
Ouverture (De Atys, tragédie mise en musique 1676)
Elisabeth Jacquet de la Guerre
PROCRIS : Funeste mort (De Céphale et Procris, tragédie en musique)
Jean-Baptiste Lully (1632-1687)
Sommeil d’Atys
ARMIDE Venez Haine implacable (de Armide)
Marc-Antoine Charpentier (1643-1704)
MÉDÉE air Quel prix de mon amour… (De Médée, trag die mise en musique H 491)
MEDEE récit “Dieux t moins de la foi”
MEDEE air “C’en est fait on m’y force”
Jean-Philippe Rameau (ca.1683-1764)
Premier Concert transcrit en sextuor
TELAÏRE : Tristes apprêts (de Castor et Pollux)
***
Jean-Philippe Rameau (ca.1683-1764)
Ouverture (de Hippolyte et Aricie)
PHEDRE : Cruelle m re des amours (de Hippolyte et Aricie)
UNE GRÂCE : Vents Furieux (de La princesse Navarre, comedie ballet)
Jean-Philippe Rameau (ca.1683-1764)
Suite instrumentale (de Dardanus, trag die en musique)
Ouverture-Gracieusement et un peu gai-Tambourins 1&2-Pr lude sans lenteur-Rigaudons 1&2-Sommeil.
Rondeau tendre-Chaconne
Lehenengo biolina: Pedro Gand a Mart n, Giulia Brinckmeier, Pablo Prieto, Ander Berrojalbiz
Bigarren biolina: Kepa Artetxe, I aki Lagos, Enrike Campos, Marina Barredo
Biolak: Ricardo Cuende, Maider L pez
Biolontxeloak: Mercedes Ruiz, Iv n Casado
Kontrabaxua/biolone: Paolo Zuccheri
Klabea: Juan Manuel Ibarra
SASKIA SALEMBIER
Nortasun musikal handiko bakarlaria da Saskia Salembier, eta horregatik eskari asko dituena. Europa osoan jotzen du musika barrokoko zuzendaririk ospetsuenekin. Kantu lirikoan diplomatua da Genevako Haute Ecole de Musique-n, eta kantu barrokoan B leko (Suitza) Scola Cantorum-ean. Operan lehen urratsak Poppearen paperean (Monteverdi) eman zituen. Saskia Salembierrek aldian-aldian interpretatzen ditu bere pertsonaia kutunak: Medea (Cavalli), Euridize, Proserpina eta Musika (Monteverdi), Alceste, Armide (Lully), Proserpine (Charpentier), Seste, Ruggiero
(Haendel), Ph dre (Rameau), Colette (Rousseau), Orfeo (Gluck)…
Saskia Salembierrek interes handia dauka ahaztutako konpositoreak gogoan hartzeko. Bere diskografian, adibidez, Dassoucy dago (Label Hortus), Moli reren kolaboratzaileetako bat. Horrez
gainera, bere programetan Saskiak sarritan proposatzen du emakume konpositoreak ageriratzea.
Saskia Salembier, abeslari ez ezik, biolinista barrokoa da. Parisko Musika Kontserbatorio Nazionalean diplomatua, Saskiak sutsuki defendatzen du kantuak eta instrumentuak, biak praktikatzean, elkar elikatzen dutela eta irudimen artistikoa aberasten dutela.
Errepertorio zabala, askotarikoa eta eszena- eta gorputz-presentzia handikoa dauka, horregatik sarritan eskatzen dute hainbat lan eszenaratzeko, kasurako, Gluck-en Orfeo (2015), Leos Janacek-en La Figura (2016), Cavalli-ren il Giasone (2016) eta Lully-ren Le Carnaval (2018).
Solista muy solicitada por su personalidad musical, Saskia Salembier act a por toda Europa con los más prestigiosos directores de música barroca. Diplomada en canto lírico en la Haute Ecole de Musique de Ginebra y en canto barroco en la Scola Cantorum de Bale (Suiza), dio sus primeros pasos en la pera en el papel de Poppea (Monteverdi). Saskia Salembier interpreta con regularidad sus personajes predilectos : Medea (Cavalli), Eurídice, Proserpina y Música (Monteverdi), Alceste, Armide (Lully), Proserpine (Charpentier), Seste, Ruggiero (Haendel), Phèdre (Rameau), Colette (Rousseau), Orfeo (Gluck)…
Saskia Salembier muestra un gran interés por los compositores olvidados. Su discografía cuenta con compositores como Dassoucy (label Hortus), uno de los colaboradores de Molière. En sus programas Saskia propone con regularidad el descubrimiento de mujeres compositoras.
En paralelo a su carrera de cantante Saskia Salembier es violinista barroca. Diplomada por el Conservatorio Nacional de Música de Paris, Saskia defiende con fervor la idea que la práctica del canto y del instrumento se alimentan mutuamente y enriquecen la imaginación artística.
Abierta a un repertorio extenso, variado y con una gran presencia escénica y corporal, es solicitada con regularidad para la puesta en escena de obras como Orfeo de Gluck (2015), La Figura de Leos Janacek (2016), il Giasone de Cavalli (2016), Le Carnaval de Lully (2018)… Desde 2016 asume la dirección del conjunto vocal Opalescences, especializado en música antigua..
PROPITIA-SYDERA ORKESTRA BARROKOA
Propitia Sydera-Bilbao orkestra barrokoak Georg Muffat-en “concerti grossi” garrantzitsuenetako batetik hartu du izena. Interpretazio historikoan nazioarteko esperientzia handiko musikariak batzen ditu (Hesperion XX, Musiciens du Louvre, Orquesta Barroca de Sevilla, Cafe Zimermann, Das
Neue Orchester…) errepertorio barrokoa eta klasikoa ahalik eta gaurkotuen eta garaiari lotuen emateko helburuarekin..
La orquesta barroca Propitia Sydera-Bilbao toma su nombre de uno de los “concerti grossi” más importantes de Georg Muffat. Sus miembros tocan con los mejores grupos barrocos de la escena internacional (Hesperion XX, Cafe Zimermann, Orquesta Barroca de Sevilla, Musiciens du Louvre, Das Neue Orchester…) con el objetivo de ofrecer el repertorio barroco y clásico de la manera más actual y fiel a la época posible.
PEDRO GANDIA MARTÍN
Biolin-ikasketak Bilboko eta Rotterdameko kontserbatorioetan egin ditu. Biolin barrokoko ikasketetan sakondu zuen hainbat aditurekin, Barry Sargent, Monica Huggett, Enrico Gatti, Jaap Schröder, Andrew Manze eta Francois Fernandezekin, besteak beste.
Europako, Hegoamerikako eta Asiako festibal eta kontzertu-aretorik onenetan izan da, concertino edo bakarlari gisa. Zuzendaririk adituenekin ibili da: Leonhardt, Coin, Onofri, Huggett, Kuijken, Minkowski, Bonizzoni, Valetti etab.
Passamezzo Antico hirukoteko kidea da, Sevillako Orquesta Barrocako zuzendari artistikoa (Musikako Sari Nazionala 2011) eta Musikeneko eta Salamancako Unibertsitateko irakaslea.
Realiza sus estudios de viol n en los conservatorios de Bilbao y Rotterdam. Amplía estudios de violín barroco con especialistas como Barry Sargent, Monica Huggett, Enrico Gatti, Jaap Schröder, Andrew Manze y Francois Fernandez, entre otros.
Ha actuado como concertino o solista en los más prestigiosos festivales y salas de concierto de Europa, Sudam rica y Asia bajo la dirección de especialistas en la interpretación histórica como Leonhardt, Coin, Onofri, Huggett, Kuijken, Minkowski, Bonizzoni, Valetti etc.
Es miembro del Trío Passamezzo Antico, Director Artístico de la Orquesta Barroca de Sevilla (Premio Nacional de Música 2011) y profesor en Musikene y la Universidad de Salamanca.